
Een magische online wereld met het allerleukste speelgoed

Wie is Gewoon Leuk Speelgoed?
Patricia en Jan zijn het dynamische duo achter dit fantastische speelgoedbedrijf. Hun motto? “Cool kids, play together.” En dat is geen loze kreet. Voor hen is het een manier van leven. Het toont hoe spelen een kracht is die verbindt, ongeacht onze verschillen. Samen spelen maakt sterker, slimmer en hechter. Of je nu van ver komt of om de hoek, met een potje samen spelen is iedereen gelijk.
Vanaf de allereerste kennismaking zat het goed. We klikten meteen, de ideeën vlogen over de tafel en het enthousiasme spatte ervan af. Voor ons was er dan ook geen enkele twijfel: we móésten aan de slag voor deze partij. En gelukkig was dat gevoel wederzijds! Zo ontstond een samenwerking die van begin tot nu op rolletjes loopt.

SEO en branding
Het vuurtje begon te wakkeren toen Manon begon met een SEO analyse. Ze ontdekte precies waar de doelgroep warm voor loopt. Wat zoeken ouders als ze op jacht gaan naar het leukste speelgoed? En met welke vragen lopen mensen rond die een cadeau voor een kind gaan kopen? Manon had al snel de antwoorden te pakken en zorgde ervoor dat Gewoon Leuk Speelgoed niet zomaar opvalt, maar knalt in de zoekresultaten. Je weet wel, precies op die plek waar iedereen meteen kijkt.
Toen was het de beurt aan Marlon. Ze ging aan de slag met een vlamnieuwe branding. Want een logo is leuk, maar het draait om het hele plaatje. Marlon gaf Gewoon Leuk Speelgoed een uitstraling die net zo vrolijk en kleurrijk is als hun producten. Of je nou door hun webshop surft of hun socials checkt, je voelt direct: dit is niet zomaar speelgoed, dit is een feestje waar je bij móét zijn.

Design en ontwikkeling
De branding viel in de smaak als een marshmallow boven een kampvuur. En da’s wat je wilt, toch? Dus kon Marlon aan de slag met het webdesign! En wel eentje dat vonkte van plezier. Compleet met hinkelbanen, verlanglijstjes, handgemaakte iconen en nog veel meer leuks.
Onze Tom bracht dit ontwerp vervolgens tot leven. Toverde met code technische hoogstandjes als een een inpakservice en deelbare verlanglijstjes. Bouwde stuk je voor stukje een mobile first webshop. Veilig, snel én gebruiksvriendelijk. Als kers op de taart stelde hij de volledige meetbaarheid in. Handig! Van data blijven we namelijk leren.

Copy en fotografie
SEO zonder goede copy? Dat is als een kampvuur zonder hout. Manon ging aan de slag met de tone of voiceen teksten die lekker weglezen. Speels en luchtig, met hier en daar een knipoog. En wie een scherp oog heeft herkent ze meteen: de foto’s van Marit van Studio Moosse (je weet wel, zij die ook de foto’s voor deze website heeft gemaakt). Marit was de meester achter de lens. Met bergen speelgoed en een studio vol kids en aanmoedigende ouders wist zij het spelen perfect vast te leggen.