

Marketing roadmap
Het vuurtje aanwakkeren
Goede online marketing begint met een sterke strategie. Bij ons betekent dat: samen een marketing roadmap bouwen. We duiken in jouw merk, verkennen je doelen en wensen én werken alles uit in een plan de campagne. Met een marketing roadmap heb je niet alleen een duidelijke koers, maar ook de tools om impact te maken, zichtbaar te zijn en te groeien op een manier die bij jouw merk past. Richting én ruimte om te knallen.
De pijlers van een online marketing strategie
We zeiden het al, elk merk is uniek en daarmee de juiste online marketing strategie ook. Helaas geen multiple choice waar een van de opties altijd de juiste is. Dus ja, waar begin je dan om de juiste strategie voor jouw merk te bepalen? Daarvoor kijken we naar een drietal pijlers:
Jouw verhaal
De basis begint bij jezelf, wat is jouw verhaal? Dat gaat verder dan je merk en je diensten. Waar staat jouw bedrijf voor? Waarvoor kom je je bed uit? En wat geeft je energie? In een wereld vol ondernemingen heb je een helder verhaal nodig dat uitspringt en waarmee je je kan onderscheiden. Dit is de basis van je positionering en moet in alles wat je doet naar voren komen.
Jouw doelgroep
Een goed verhaal zonder publiek, daar kom je niet ver mee. Je hebt natuurlijk een doelgroep nodig waarop je je richt. Wie wil je bereiken met je verhaal en hoe goed ken je ze? En we kunnen je alvast één ding verklappen: ‘iedereen’ is zelden het juiste antwoord. Heb je één of meerdere doelgroepen? Wat kenmerkt ze, wat drijft ze en waar en wanneer kun je ze bereiken? Dit is heel belangrijk om te weten, zodat je kan zorgen dat jouw verhaal goed aansluit bij je doelgroep en hen op de juiste tijd en plaats bereikt.
Jouw doelstellingen
Ok, je hebt voor ogen wat je wil vertellen en aan wie, maar dat alleen maakt nog geen complete roadmap. Je hebt ook doelstellingen nodig, de waarom of waarvoor. Doelstellingen heb je in alle soorten en maten. Je hebt natuurlijk de grote dromen als stip op de horizon zoals waar je over 5 jaar wil staan met je bedrijf. Maar om daar te komen heb je ook kleinere tussendoelen nodig. Hoe concreter, hoe beter. En niet onbelangrijk: maak ze meetbaar, zodat je weet of je goed op weg bent.
Wall of flame
Heb je een vraag over de marketing roadmap?
