Online en offline marketing voor dé flexplek voor freelancers, jonge ondernemers en start-ups
Hoe het allemaal begon
Workspace Veghel is dé plek waar ideeën tot leven komen, dromen werkelijkheid worden, jonge ondernemers (samen) werken en gelijkgestemden elkaar ontmoeten. Zo’n mooi doel verdient een compleet offline en online marketingplaatje. Laten wij daar nou héél goed in zijn. Dus gingen we aan de slag met concepting en branding, webdesign, webdevelopment, SEO, copy, fotografie, social media, advertenties én drukwerk. Ja mensen, het was een enorme klus waarin optimaal werd samengewerkt. We praten je bij…
Concept en branding
Workspace Veghel is bedacht door Albert Dominicus en Jochem Dominicus. Jazeker, vader en zoon. Zij wilden een plek creëren waar jonge ondernemers elkaar konden ontmoeten én waar zij hun kennis van het vakgebied konden delen. Want samenwerken is leuker dan alleen en kennis is er om te delen. Wij bedachten daar een concept en branding omheen. Het thema? Zuid-Afrika. Kenmerkende kleuren en beelden regelrecht uit het land komen terug in offline en online uitingen. Zo hebben zelfs de vergaderruimtes een op maat gemaakt bord mét Zuid-Afrikaanse naam. We realiseerden een huisstijlhandboek, passend webdesign, social templates en drukwerk.
Website, fotografie, social media en advertenties
De volgende stap: het webdesign tot leven wekken. Dus gingen we aan de slag met een website. Hierin zitten toffe functionaliteiten zoals contact via WhatsApp, de mogelijkheid om een proefdag in te plannen, een abonnement afsluiten en direct een vergaderruimte reserveren. En wat is een website zonder mooie beelden? Juist, SAAI! Onze lievelingsfotograaf – Videoot Sam van der Heijden – ging aan de slag. Toen die website eenmaal live stond, werd er natuurlijk op diverse kanalen aandacht aan besteed. De door ons bedachte social media strategie werd in de praktijk gebracht, toffe posts werden consistent de wereld in geslingerd en online advertenties bereikten de doelgroepen.
SEO en copy
Dacht je dat we zonder voorbereiding aan het werk gingen? HA! Got you. Natúúrlijk deden we een zoekwoordenonderzoek. We analyseerden de branche, concurrenten, doelgroepen en (menu)structuur. Op basis van de resultaten bouwden we een contentstrategie en schreven we teksten met een knipoog. Uiteraard namen we H1, H2, H3 koppen, unieke meta data, optimale alt-tags en URL’s met zoekwoorden mee.
Wij blijven betrokken
Ook na livegang blijven we samenwerken met Workspace Veghel. We nemen regelmatig plaats op één van de flexplekken, we organiseren evenementen om de community nog groter te maken en Marlon is zelfs office manager voor deze fantastische club!