Als een lopend vuurtje

Social media marketing
in vuur en vlam

Social media is niet meer weg te denken uit ons leven en een onmisbare schakel in je online positionering. Met social media marketing helpen wij jouw de kracht van social media te gebruiken om de harten van jouw doelgroep(en) in vuur en vlam te zetten met content waar ze niet voorbij willen scrollen.

Vlammen maar
Like, comment, follow

De wondere wereld van social media marketing

Om echt werk te maken van social media marketing heb je een plan nodig, een strategie! Je wint het namelijk niet zomaar van de eindeloze stroom aan posts in de feeds van jouw doelgroep. Zo’n strategie focust op drie pijlers:

Wie wil je bereiken

Doelgroepen

Bij de strategische intake wordt het duidelijk wie jouw doelgroepen zijn. Je hebt er zelf waarschijnlijk ook een beeld bij. Toch zijn jouw doelgroepen voor social media weer net even anders dan voor een website of andere kanalen. Geen paniek! Hier helpen wij je bij.

Waar kun je ze vinden

Kanalen

De ene doelgroep is de andere niet en de kanalen die ze gebruiken, verschillen ook. B2B doelgroepen zul je vooral op LinkedIn bereiken, consumenten eerder op kanalen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en TikTok. Dan is het wel zo handig dat je op de juiste kanalen aanwezig bent.

Wat wil je delen

Concepten

Dit zijn de kapstokken waaronder je posts vallen, met een specifieke doel. Zo kun je als concept ’tips & tricks’ hebben met als doel je zichtbaarheid te vergroten en je doelgroep te inspireren. Per concept kijk je ook naar de juiste content vorm zoals een post, reel of story.

Even concreet

De weg naar vlammende social media marketing

Vlammend social media kanalen, dát is wat we willen. Daar komen we in vier stappen: strategie, voorbereiding, uitvoering, en optimalisatie. Beetje meer informatie? Swipe rechts 👉

Gas op de lolly met

Social Media Advertising

Je social media strategie en organische social posts vormen de basis en die moet goed zijn. Maar met sociale media advertising kun je in een hogere versnelling gas geven. Aan de hand van advertentie campagnes werk je aan steeds aan een concreet doel zoals naamsbekendheid, website verkeer genereren, verkoop/conversies.

Hierin zet je een specifieke dienst of product van jouw organisatie in de spotlights.

Advertising kost natuurlijk geld, maar levert veel inzichten op waarmee je de advertentie campagnes snel bij kan sturen. Je kan je bovendien heel specifiek richten op je doelgroep zoals mensen met een bepaalde functie of senioriteit (bij LinkedIn) of kenmerken en interesses (Facebook, Instagram en TikTok) of categorieën waarop gezocht wordt (Pinterest).

Zo kom jij razendsnel in beeld bij jouw doelgroep

In vuur en vlam

Vragen over social media marketing? Vlam je vraag naar ons

Manon Schepens
Manon Schepens
SEO en Copy
manongaat@alseenlopendvuurtje.nl