We beginnen met een kick-off. Tijdens deze kick-op stellen we een aantal vragen aan je om een duidelijk beeld te krijgen van je merk. We ontdekken de missie, visie, drijfveren, karakter, kernwaarden, positionering en merkbeloftes. Op basis daarvan gaan we door.
Concept & branding
Vlam in de pan
Een sterk merk is voelbaar. Voelbaar in wat je levert, wat je doet én in wat je zegt. De kracht zit ‘m in een doordacht concept, een onderscheidende branding en een huisstijl die in al je uitingen terug te vinden is. Wij tillen jouw merk naar ongekende hoogten. Benieuwd?
Creativiteit de vrije loop
Creativiteit is key bij een goed concept en een flawless branding. Laat dat maar aan ons over! Wij brainstormen, ontwerpen en realiseren. Uniek, elke keer weer.
Concept
Een goed concept is meer dan alleen een idee. Het gaat om jouw unieke visie. Die bepaalt de richting. Samen met jou duiken we in de essentie van je merk, onderzoeken we je doelgroep en branche én bedenken we een concept dat niet alleen vertelt maar ook verbindt. Concepting levert dus niet alleen het grote idee op, het vertaalt jouw strategie naar een verhaal. En dat leidt dan weer naar de branding…
Branding
De manier waarop jij met de buitenwereld communiceert, noemen we branding (of huisstijl). Binnen die branding tone of voice komt tot leven, samen met de visuele presentatie van je identiteit. En nee, dat is niet alleen een mooi logo met fijn kleurenpallet. Het gaat ook om keuzes in lettertypes, de sfeer van alle beelden, de illustraties… Elk element – van het allerkleinste detail tot de algehele uitstraling – moet perfect zijn om een unieke branding neer te zetten.
Strategie
Zodra het concept en de branding staan, is het tijd voor de online marketing strategie. Samen bepalen we wat je communiceert, op welke kanalen en op welke manier. Online marketing maakt jouw merk zichtbaar en laat het stralen in de digitale wereld. Uiteraard zorgen we ervoor dat alle marketingactiviteiten perfect passen bij je merkidentiteit, zodat elke online stap een verlengstuk is van jouw unieke verhaal.
Het huisstijlhandboek
Een onmisbaar element binnen branding is het huisstijlhandboek. Oftewel de holy bible met alles om consistentie en herkenbaarheid van jouw merk te waarborgen op je website, socials en offline uitingen. Denk hierbij aan:
- Logo: verschillende versies van het logo’s en hoe je deze gebruikt (grootte, kleur, plaatsing)
- Kleurenpallet: officiële merkkleuren met specificaties en instructies
- Typografie: lettertypes met alle toepassingen, groottes en letterafstanden
- Visuele elementen: grafische elementen, iconen, patronen en texturen die bij je merk horen
- Beeldgebruik: richtlijnen voor fotografie, illustraties en andere visuele content.
- Tone of voice: de stijl en toon van de communicatie inclusief voorbeelden
- Toepassing media: huisstijl op materialen zoals merchandise, visitekaartjes en digitale media