Als een lopend vuurtje

Concept & branding
Vlam in de pan

Een sterk merk is voelbaar. Voelbaar in wat je levert, wat je doet én in wat je zegt. De kracht zit ‘m in een doordacht concept, een onderscheidende branding en een huisstijl die in al je uitingen terug te vinden is. Wij tillen jouw merk naar ongekende hoogten. Benieuwd?

Vlammen maar
Laat dat maar aan ons over

Creativiteit de vrije loop

Creativiteit is key bij een goed concept en een flawless branding. Laat dat maar aan ons over! Wij brainstormen, ontwerpen en realiseren. Uniek, elke keer weer.

De essentie van je merk

Concept

Een goed concept is meer dan alleen een idee. Het gaat om jouw unieke visie. Die bepaalt de richting. Samen met jou duiken we in de essentie van je merk, onderzoeken we je doelgroep en branche én bedenken we een concept dat niet alleen vertelt maar ook verbindt. Concepting levert dus niet alleen het grote idee op, het vertaalt jouw strategie naar een verhaal. En dat leidt dan weer naar de branding…

De kracht van herkenbaarheid

Branding

De manier waarop jij met de buitenwereld communiceert, noemen we branding (of huisstijl). Binnen die branding tone of voice komt tot leven, samen met de visuele presentatie van je identiteit. En nee, dat is niet alleen een mooi logo met fijn kleurenpallet. Het gaat ook om keuzes in lettertypes, de sfeer van alle beelden, de illustraties… Elk element – van het allerkleinste detail tot de algehele uitstraling – moet perfect zijn om een unieke branding neer te zetten.

Jouw merk in beeld

Strategie

Zodra het concept en de branding staan, is het tijd voor de online marketing strategie. Samen bepalen we wat je communiceert, op welke kanalen en op welke manier. Online marketing maakt jouw merk zichtbaar en laat het stralen in de digitale wereld. Uiteraard zorgen we ervoor dat alle marketingactiviteiten perfect passen bij je merkidentiteit, zodat elke online stap een verlengstuk is van jouw unieke verhaal.

Nog even over...

Het huisstijlhandboek

Een onmisbaar element binnen branding is het huisstijlhandboek. Oftewel de holy bible met alles om consistentie en herkenbaarheid van jouw merk te waarborgen op je website, socials en offline uitingen. Denk hierbij aan:

  • Logo: verschillende versies van het logo’s en hoe je deze gebruikt (grootte, kleur, plaatsing)
  • Kleurenpallet: officiële merkkleuren met specificaties en instructies
  • Typografie: lettertypes met alle toepassingen, groottes en letterafstanden
  • Visuele elementen: grafische elementen, iconen, patronen en texturen die bij je merk horen
  • Beeldgebruik: richtlijnen voor fotografie, illustraties en andere visuele content.
  • Tone of voice: de stijl en toon van de communicatie inclusief voorbeelden
  • Toepassing media: huisstijl op materialen zoals merchandise, visitekaartjes en digitale media
Even concreet

De weg naar het perfecte plaatje

Elk concept en elke branding is uniek. Om iets moois neer te zetten, hebben we jouw input nodig. Daarom doorlopen we samen een aantal stappen. Meer info? Swipe rechts 👉

MARLON WEET RAAD, MAIL HAAR!

Heb je een vraag over concept en branding?

Marlon van Kessel
Marlon van Kessel
Concept, branding en design
marlongaat@alseenlopendvuurtje.nl